Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-20, 14:36   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.314
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Lyspære

Male gulv - tips og triks?

Jeg skal male det slitne parkettgulvet i stua og på kjøkkenet. Det skal males med Trestjerner gulvmaling, helblank, og helt hvitt.

(Merk: Maling er kjøpt, og jeg spør ikke om råd når det kommer til farge og blankhetsgrad. Og ja, jeg vet jeg har tre barn og hund. )

Ser for meg at dette gjøres som følger:

Ettermiddag 1:

  • Rydder ut alle greier
  • Sliper gulv med sandpapir
  • Vasker med gulvrens
  • Maler første strøk, pensel langs vegger og kanter, rull på resten, mye maling på rullen

Litt utpå dag 2:
  • Maler andre strøk

Dag 3: Bærer inn igjen møbler veeeldig forsiktig, har sørget for knotter på alt, og er obs på å ikke slite unødig de neste fjorten dagene

Problem: Bikkja. Det blir ikke mulig å holde ham unna gulvet i fjorten dager altså. Jeg skal sørge for å ha klørne hans nyklipt, og så lurer jeg rett og slett på om han blir påtvunget labbevotter når han er inne.

Problem 2: Pianoet. Jeg har et tungt piano som skal trilles rett over stuen. Det er kanskje like greit å la det stå i gangen i fjorten dager? Til det er ferdig herda?

Spørsmål: Jeg skal ha tepper under spisebord og stuebord. Bør jeg vente de fjorten dagene med å legge de også?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat