Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-19, 22:52   #525
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #7

Jeg søkte opp og fant NAV selv om dette:

Sitat:

Skal du ta ut ferie?

Det er ingen ting i veien for at du kan dra på ferie til utlandet mens du er sykmeldt, men du får ikke sykepenger i ferien.
Når du tar ut lovbestemt ferie, skal du derfor ikke søke om å beholde sykepengene. Da krysser du bare av for ferie i selve søknaden om sykepenger. Sykepengene stopper mens du har ferie, og maksdatoen for sykepenger forskyves tilsvarende.
Er du delvis sykmeldt? Det er ikke mulig å ta ut ferie de dagene du skulle arbeidet og få utbetalt sykepenger for de andre. Men har du spart opp fleksitid, kan du avspasere dagene du skulle jobbet og få sykepenger for de andre dagene.
Eksempel: Er du 50 prosent sykmeldt og ønsker å reise til utlandet noen dager, kan du avspasere halvparten av dagene. Har du ikke nok fleksitid å avspasere, må du ta ut feriedager.

Det ligger her. Jeg hadde uansett tenkt å ta det av de feriedagene jeg har igjen, det er nok av dem.

Strå er ikke aktiv