Vis enkelt innlegg
Gammel 29-09-17, 20:31   #43
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En verden med kun plantebasert mat

Jeg har venner som dyrker og selger mye av det du nevner HV, samt masse annet. Jeg er mektig imponert over hva de klarer å få fram.

Forrige uke kjøpte jeg poteter, rødløk, vårløk, gulrøtter, beter av ulik slag, kålrot, grønnkål, mangold, chili, squash, salater, bønner, krydderurter og fennikel.
På en annen gård selges kjøtt og egg.
Det er også lokal produsent av ost, rømme, smør og diverse andre melkeprodukter.

I løpet av få år er det etablert veldig mye og jeg håper det består. Matproduksjon lokalt er viktig. Nei, kålrot kommer ikke vokset og pen, men den litt uformelige skitne kålroten smaker nydelig i motsetning til den bleke varianten fra butikken.

Jeg håper veldig på at lokale råvarer får stor andel av marked i nærområdet. Det virker så totalt meningsløst med poteter fra Frankrike og Israel i butikken når vi kan kjøpe poteter som er dyrket i samme bygd.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat