Vis enkelt innlegg
Gammel 16-12-12, 15:40   #70
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.637
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er ikke Jesus kul lenger?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Spørsmålet et ikke om Julekongen er en fin serie. Spørsmålet er om Jesus er ukul og om en adventskalender bør eller ikke bør ha i seg elementer av hvorfor man feirer jul.

Jeg synes det er helt naturlig at det religiøse aspektet ved julefeiringen er synlig i barne-tv i desember. Og det er det jo også. Om det er kl 18.00 eller om det er kl 18.30 spiller ikke så stor rolle, heller ikke om det er i adventstiden eller i romjula. Dog synes jeg det er sympatisk at det barne-tv-programmet i juletida som tradisjonelt er mest samlende, og så er det som er minst kontroversielt og mest universelt.

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Men, for all del, Julekongen er fin den. Men jeg tror ikke den hadde vært mindre fin hvis den hadde vært litt mindre fullstendig nøytral. For det er den. Og jeg må jo innrømme at jeg tror at en årsak til det er at Jesus er skikkel ut.

Jeg tror at Jesus ikke er nevnt fordi det hittil ikke har vært naturlig å nevne ham. Mener du at det skulle vært gjort et poeng ut av å få inn jesuselementer der hvor det i utgangspunktet ikke var naturlig ut fra programideen?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat