Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-15, 14:08   #3
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matglad liten sak - hvor mye pr dag?

Jeg har en på seks måneder som har blitt fullammet frem til i forrige uke og som nå har begynt med tynn grøt (5. dagen i dag) og synes det er så godt at han gjerne tar "hele" skåla til kvelds. Det er en miniporsjon med hirsegrøt på ca 0,5 dl. vann og en drøy spiseskje grøtpulver, også smaksetter jeg den med smoothies fra Ellas Kitchen. Og som deg vet jeg ikke helt hvor mye han kan få av det. Han smatter og koser seg og blir sur om han ikke får, samtidig trenger nok tarmene hans litt mer tid.
Hos mine eldste har liksom ikke dette vært noe problem. Eldstemann ville ikke ha noe grøt og spiste egentlig ikke særlig mye fast føde før han fikk brødskive med leverpostei rundt 8 mnds. alder, mellomste likte grøt, men han brukte tid til å venne seg til konsistens og smak så der ble økingen mer naturlig og rolig.

Ammer du barnet før du gir mat? Det bør man visst gjøre fordi brystmelk skal fremdeles være hovedkilde i kosten fremover, og da er de "mettet" på brystmelk før de får middag, samt at brystmelkens enzymer blander seg med grøten i magesekken og gjør det mildere for tarmene. Mulig hun blir mer fornøyd om du ammer først også?

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er aktiv nå   Svar med sitat