Vis enkelt innlegg
Gammel 16-05-19, 13:56   #13
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi spise 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvilken matbutikk har best da? Det er ikke så ulikt lapskaus, er det vel? Tror begge barna vil like det. Hadde vært supert å bare kunne hatt det, noe så lettvint.

Det er veldig ulikt lapskaus. Kjøttet og kjøttbollene flyter i kraft/buljong (sodd), mens poteter og gulrot serveres ved siden av. Potet og gulrot legges i tallerkenen først, soddet øses over. Lapskaus er vel mer grøtete enn flytende, og har gulrøtter, poteter og andre grønnsaker blandet inn. Den som er på boks, og heter "Trøndersodd" er vel mer lik lapskaus, men den har i grunnen ikke så mye med sodd å gjøre.

Jeg tror bare det finnes tre typer, en som heter Inderøysodd og to som heter Innherredssodd (men det er godt mulig at jeg tar feil), og jeg husker aldri hvilke matbutikker som fører de ulike typene. Hvem som er best er vel smak og behag, men jeg tror kanskje jeg holder en knapp på den som heter Inderøysodd.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 16-05-19 kl 15:04.
My er ikke aktiv   Svar med sitat