Tråd: Høner
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-03-15, 15:55   #59
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Høner

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg synes - av hensyn til naboer og seg selv - at man skal droppe hane når man har høns i tettbygd strøk. Man kan heller enten kjøpe befruktede egg innimellom og ruge dem frem ved hjelp av hønene man allerede har eller en rugemaskin, eller man kan kjøpe kyllinger. Hane er IKKE koselig å blir vekt av, spesielt ikke når en del av dem velger å gå på Singaporetid og lignende.

Jeg planlegger å ha høner. Jeg skal ha hønsehus som står inni en metall/nettinggård. Da er hønene utenfor fare fra rever og hønsehauker. Alternativt et slikt:



Det er masse gode ideer på pinterest.

Når det gjelder høneraser, så har jeg tenkt å ha noen fredlige tunge kjøtthøns som jeg aler opp over sommeren og spiser om høsten. Da kan de spise ugress og hageavfall, matrester og hønsefor frem til jeg slakter dem. Tror jeg lander på Sussex til spising.
Gjennom året skal jeg ha gode eggleggere som feks Plymouth Rock:

Det så veldig koselig ut

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat