Vis enkelt innlegg
Gammel 26-09-20, 10:48   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.457
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bussjåførstreiktråden - yay or nay

Er det EN gang det passer å streike, i den grad det noen gang passer, så må det jo være nå når halve befolkningen sitter på hjemmekontor eller ihvertfall lett kan svitsje til hjemmekontor og de som må på jobb uansett er oppfordret til å finne andre løsninger enn kollektivt.

Hadde denne streiken kommet i fjor høst hadde det fått mye større innvirkning på den daglige tralten til folk.

Sånn solidaritetsmessig: Jeg har ikke høye forventninger til årets lønnsoppgjør og fagforeningene har også flagget at de kommer til å legge kravlista lavt. Det er helt ok, for folk har akseptable lønninger i min bransje. Bussjåførene har ikke akseptable arbeidsbetingelser (pauser, tid til sjekk av buss) og også lav lønn, og da syns jeg faktisk det er greit at de sier i fra. På den eneste måten arbeidsgiver er nødt til å høre på.

Det skal sies at jeg ser rødt hver gang jeg leser om nivåene på lederlønninger i selskap med ansatte med lave lønninger da, så det skal ikke veldig mye til for å få sympati fra meg.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat