Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-06, 21:57   #20
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan slutte å amme rent praktisk?

Ang nattammingen er den eneste måten å nekte ham mer pupp om natten. Og det bør pappaen gjøre. Det skal gå an å slutte med nattamming uten å slutte å amme helt. Du må selv velge om du har lyst til å slutte å nattamme, men jeg anbefaler ut fra egen erfaring å slutte før krapylet på 10 måneder krever mat hver annen time hele natten og du sitter og gråter over puppen. Det skal mye til å få en "idyllisk" slutt på nattamming er jeg redd for. Litt skriking må nok de fleste regne med, men barnet trenger jo ikke skrike alene - men helst sammen med pappaen...

Når det gjelder dagamming, droppet vi ett og ett måltid. Da gjelder det å unngå typiske ammesituasjoner. Ikke sett dere i sofaen og kos akkurat på de tidspunktene du ellers ammet. Lek en lek, spis en frukt, gjør noe annet hyggelig isteden. Slik trapper du ned ett og ett måltid. Jeg hadde en puppegal ung mann, men å slutte dagamming gikk overraskende greit faktisk. Det siste måltidet tok vi med litt hjelp fra pappaen, han tok ham om morgenen et par dager. Så var det gjort, og jeg trengte bare pumpe litt en dag, så gikk resten bort av seg selv. Jeg sluttet helt da han var 14 måneder.

Det er viktig å vise at det finnes andre måter å kose seg på enn å gi pupp.

Lykke til!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat