Vis enkelt innlegg
Gammel 06-12-11, 00:31   #21
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vikeplikt for buss - er reglene endret?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg er vanligvis ikke den som skylder på utlendinger, men her frister det sterkt.
Det er blitt et kjempeproblem med hinsides kjøring etter at det ble så mangel på bussjåfører at de har importert en haug, og ellers tilsatt hvem_som_helst med busslappen.

Jeg opplever kreisi situasjoner hver eneste dag, og er pisslei av å klage til Skyss.

Jeg opplevde at en bussjåfør svingte,gasset og skrudde på blinklyset i ett og samme sekund, mens jeg var på vei forbi bussen, og sjåføren presterer å tute og vise meg fingern!
Den bussen ble i allefall 3 minutter forsinket, 30 sekunder på å stoppe og få kjeft av sjåføren, 2 minutter på å gi ham det glatte lag og skrive ned nummer på bussen, og 30 sekunder på å sette meg inn i bilen og kjøre videre.
I løpet av de første 30 sekundene kunne jeg fastslå at denne sjåføren var norsk, ingen innvandrer har et så friskt banneordforråd på dialekt, det tør jeg vedde på.

Fikk en pen epost tilbake fra busselskapet om at de var klar over at bussen ikke hadde påkjørselsrett, at det var korrekt at sjåføren måtte skru på blinklyset FØR han svingte ut på veien, selv i en 50-sone, og at dette kom til å bli forklart for gjeldende sjåfør.
De var visst også klar over at å vise fingeren til medtraffikanter du akkurat har holdt på å kjøre av veien var å anse som dårlig oppførsel, viste det seg.

Det var forresten ikke en eneste av passasjerene på nevnte buss som sa et ord om forsinkelsen jeg forårsaket ved å stoppe, det kan jo selvfølgelig ha vært i frykt for å bli neste mål for forklaringer om hva som kunne ha skjedd om det hadde kommet noen i mot og jeg hadde hatt vesla i bilen, men jeg liker å tro at de stort sett var enige med meg.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”

Sist redigert av Sir Limpalot : 06-12-11 kl 00:47.
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat