Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-10, 23:00   #108
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Jeg tror at hvis fire til syv venner og familemedlemmer bryter seg inn hos deg midt på natta, så ville du tenkt "ooops, nå har jeg gjort noe skikkelig gæernt"? (Med mindre inntrengerne er der for å rane deg, vel og merke). Du får ikke syv menn til å gjøre noe slikt som dette med mindre de er yrkeskriminelle ELLER har en veldig godt grunn.

Hvis mannen er/har vært voldelig, holder igjen barn uten rett og politiet nekter å gjøre noe, så ser jeg det som rett og rimelig at familien selv ordner opp ... øks eller ikke!

Dette lukter av nødverge lang vei, og jeg synes "gjerningsmennene" faktisk fortjener en klapp på skulderen for godt utført arbeid. Det å sette seg selv i fare på denne måten og risikere lange fengselsstraffer for å hjelpe noen der hvor politiet gir faen synes jeg rett og slett det står respekt av.

(Nei, jeg synes ikke vold er en god løsning på noe som helst, men i enkelte tilfeller er det det minste av to eller flere onder).

(Og nei, dersom det viser seg at "offeret" i denne saken ikke har vært en voldelig drittsekk så fortjente han heller ikke å få juling).

  Svar med sitat