Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-14, 12:02   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Ekstra, ekstra, ekstra stor - minst!

Jeg har vært i butikk for å prøve Bambull fra Tufte. Tolags innerlag - bambusviskose innerst og merinoull utenpå. Super kombinasjon og noe jeg kunne ønsket å ha.

Jeg er 169 cm høy og veier 75 kg, og er altså (litt) overvektig med tanke på BMI. Jeg tok med meg str. L i prøverommet. Satt som et pølseskinn. Prøvde XL, den satt også som et pølseskinn. Større størrelse fantes ikke, jeg vet ikke om de bare var utsolgt eller om det faktisk ikke finnes større. Jeg er altså å betrakte som minst en ekstra, ekstra stor kvinne - XXL. Kanskje enda flere X'er, faktisk, det vet jeg jo ikke.

Hvor utrolig trangt bilde skal vi påføres av hvordan kropp skal se ut? Kroppen min fungerer bra, beina bærer meg kilometer etter kilometer, hundrevis av høydemeter på en dag, og jeg løper 1 mil om jeg vil, jeg løper orientering regelmessig og sykler til jobb. Men jeg er altså for feit til at Tufte skal nedverdige seg til å lage ull-/bambusundertøy i min størrelse. Jeg er over 40 år og takler det. Men unge jenter, hva gjør slike indirekte beskjeder om at man er for tjukk med dem? Ikke rart at nesten alle jenter har problemer med kroppen sin på et eller annet vis.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat