Vis enkelt innlegg
Gammel 12-08-20, 16:17   #111
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsrettene

Jeg har også tenåringsgutter, de spiser mye mat, og vil helst ha kjøtt. Fordelen er at de også spiser opp restene.

Jeg er opptatt av hverdagsøkonomi, her er menyen for i dag og i morgen:

Vi skal ha spinat-kikert-curry basert på oppskriften til Skilpadda i dag. Jeg drøyer currygryta med en pakke grønne linser, og serverer den med ris og kalkunfilet (datovare).

I morgen blir det langtidsstekt svinenakke med hjemmelaget krydderblanding (Chipotle, røkt paprika, paprika, kummin, brunt sukker) og ovnsbakte grønnsaker. Svinenakke var dagens datovare på Rema.

Ettersom jeg har ungdom som kommer og går, fryser jeg ned resten av gulosten i terninger/revet form når de drar, og så lager de ostesmørbrød eller annet som trenger gratinering av osterestene senere.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat