Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-19, 12:07   #1
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.566
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Kolesterolvennlig mat

Kvinne, straks 45 år, lett overvektig, støttemedlem på treningssenter, men i brukbar form. I fjor vår tok jeg meg sammen og slanket meg 15 kg, fra fedme til overvekt, og rundt sankthans begynte jeg å jogge. Jeg mosjonerer fortsatt minst tre ganger i uka i snitt. Jeg har lagt til grønnsaker i kostholdet mitt, selv om de ikke er basis. Jeg spiser mer kjøtt enn fisk, og mer frukt enn grønnsaker. Drikker litt for mye latte.

Jeg lager mye mat fra grunnen av, ettersom jeg bor sammen med ungdom som ikke skal ha gluten og eller laktose.


Brukbart utgangspunkt, altså. Men jeg har fortsatt for høyt kolesterol, og jeg kommer fra en familie der folk dør unge, og ofte av hjerteinfarkt. "Plantebasert kost." sa legen.

Er det noen av dere som har greie på eller kilder til kolestetrolvennlig mat? Konkrete forslag mottas med takk.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat