Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-23, 11:55   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krever fødende for mye?

Kvinner og barn nedprioriteres systematisk i helsevesenet.
Pengene bevilges ikke og jordmødre slutter fordi de ikke orker mer.

Selvfølgelig har noen fødende urealistiske forventninger, men samtidig er det ikke til å stikke under en stol at fødeomsorgen i beste fall er hva man kan kalle forsvarlig. Det betyr at i perioder med mye fødsler er det av og til flaks at det går bra, samtidig som glipper skjer.

Føde- og barselomsorg snakkes om som noe helt naturlig, men rundt 10% av alle nyfødte barn må legges inn på nyfødtintensiv pga prematuritet, sykdom eller som følge av komplikasjoner under fødsel. Mødre må hastes inn på operasjonsstue pga blødninger eller de må følges opp pga sykdomstilstander som preeklampsi etc . Og av og til går det fryktelig galt.
De som jobber på fødeavdelingen må ha tid til å følge opp alle fødende kvinner, også når det koker.

(Og så må snart noen få ut budskapet om at det kan være lurt å planlegge fødsel utenom sommerferien dersom man har den luksusen at man kan planlegge. Juli er den mest hektiske fødemåneden og det er fryktelig dumt når ansatte samtidig avvikler sommerferie .)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat