Vis enkelt innlegg
Gammel 20-09-22, 08:59   #35
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dine beste sparetips?

Velg noen sparetips som passer for deg, og gjør dem om og om igjen.

Jeg har vært mystery shopper, leid ut et rom i boligen min, solgt smykker, solgt iPaden jeg fikk i premie på jobb, tatt med ungene på skogstur heller enn på kino, tatt med ungene på ferie med ferje i Oslofjorden og medbragt matpakke, lært dem å sette pris på biblioteket. Jeg har brukt firmahytter når det er mulig. Jeg røyker ikke og drikker forholdsvis lite alkohol. Jeg har bestilt togbilletter tre måneder før avreise, for det er da de billige billettene blir lagt ut. Jeg har benyttet meg av fagforeningsrabatt på bank- og forsikringstjenester. Dessuten har jeg forhandlet beinhardt hver gang jeg har byttet jobb.

Jeg bruker det billigste treningssenteret, og jeg begynte ikke der før jeg var sikker på at jeg kunne forsvare for meg selv å bruke penger på det - nå passer jeg på å dusje der.

Jeg har kjøpt gammel bil fra 1995, og kjørt den til den daua, mens jeg sparte opp til en litt nyere enn. Deretter kjørt den til det ikke var mer igjen av den, mens jeg sparte opp til en litt nyere en. Nå har jeg en kjempefin bil fra 2014, som jeg gjerne leier ut til øvelseskjøring, den har nemlig manuelt gir.

Jeg syns jeg har prøvd nesten alle triksene i boka, og etter ti år var huset mitt plutselig(...) nedbetalt. Det er altså mulig.

To veldig viktige tips: Send aldri sulten kvinne i butikken alene. Ta ikke økonomiske avgjørelser basert på frykt.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat