Vis enkelt innlegg
Gammel 06-08-14, 10:33   #20
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konflikten på Gaza - lar vi oss provosere mer av den enn av andre konflikter?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Og apropos Tyrkia. Hvor mange fokuserer på diskrimineringen av kurderne i Tyrkia? Amnesty publiserer grusomme rapporter om barn som blir arrestert og torturert etter å ha brukt ytringsfriheten sin.

Tyrkia er et land med fine sydenresorts og behagelig temperatur.

Er det lettere å akseptere overgrep der fordi vi ikke kan assosiere oss med den tyrkiske stat.


Og.. Jeg er engasjert for Gaza, bare for å få sagt det. Jeg mener ikke at fokuset skal bort derfra.

I likheit med Anne C reiser ikkje eg heller til Tyrkia, delvis på grunn av kurderane og delvis på grunn av kvinnesynet. Eg vil ikkje legge igjen pengar i eit sånt land. Litt av grunnen til at Tyrkia gjer meg opprørt ligg nok i at det er eit Europeisk land og at eg derfor forventar demokrati og vestlig livssyn. Det skjer nok langt meir grusomme ting i enkelte land i Afrika, men på grunn av at Tyrkia er i Europa og derfor ligg nærmare meg reint fysisk engasjerer det meg meir. Det burde jo sjølvsagt ikkje vere sånn, men det er vel ganske menneskelig å engasjere seg mest i det som er nærmast. Og det er kanskje derfor vi engasjerer oss i Gaza-konflikta også. I mange situasjonar blir Israel rekna som ein del av Europa, sjølv om det ligg i Asia.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat