Vis enkelt innlegg
Gammel 09-08-20, 13:55   #39
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du liker grøt, hva er favoritten?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg synes havregrøt er kjempegodt med melk og nesten uspiselig med vann... Men har lettmelka virkelig noe særlig å si for kaloriinnholdet? Nå bruker jeg nok ikke mer enn en dl, da, det gir vel neppe mer enn 40 kalorier. Jeg har hatt veldig undervektige unger, som forøvrig elsker havregrøt, og jeg husker jeg brukte helmelk i perioder. Og smør/olje, ja.

Jeg bruker 1 dl lett melk 0.5% fett, i min havregrøt. Det er 37 kcal, men utgjør et hav av forskjell på smak... Jeg fikk forresten beriket havregrøt på intensiven på Rikshospitalet. Jeg brekker meg bare jeg tenker på den. Den var antagelig kokt på fløte. Min pårørende prøvde å overbevise dem om at jeg ville få i meg mer næring hvis jeg fikk vanlig havregrøt, for hva hjelper det at den er beriket om man spiser én skje?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat