Vis enkelt innlegg
Gammel 26-06-20, 13:06   #28
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1-2-3? (Slanking, vekt, mat og trening)

Jau, ca 1 år senere. Tar en oppsummering (som jeg nesten ikke tør skrive, redd for å jinxe det). Har gått ned 10 kg, men ikke endret på kostholdet, bare på mengde og noe på sammensetning.

For meg er det nok matinntaket som gjelder. Ser noen kommenterte at det ikke var rart jeg la på meg da jeg startet med styrketrening, siden jeg ble så sterk - vel her må dere bare tro meg på mitt ord, men det var da ikke det som skjedde. Det kan jeg garantere dere- Sier ikke at det er umulig, bare at i dette tilfelle var det reell vektoppgang.

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Først og fremst må du finne et kosthold du klarer å leve med også etter du har slanket deg.

Ja, det er dette som har vært nøkkelen. Som sagt så fungerte Grete Rode ypperlig, men jeg ønsker ikke å spise den type mat "resten av livet". Synes det har vært veldig vanskelig å telle kalorier - jeg husker veldig dårlig tall, men det som har fungert veldig bra er "generelle regler", feks kun ett glass drikke til maten (men jeg kan drikke hva som helst), forsyne meg kun en gang av middag, gi vekk kaker etter vi har spist av de en gang. Vel, det siste har vært utfordrende i disse koronatider, men)

Har holdt trening helt "utenfor", mat og trening er to forskjellige båser for meg, med hvert sitt individuelle mål. Mat (skal smake godt, gi meg glede og jeg skal gå ned i vekt). Trening (skal oppleves minimum nøytralt, helst positivt og skal gi meg god helse). Dette gir mindre "surr" i mitt hode.

Og så veier jeg meg hver dag. Jeg opplever det som veldig positivt (10 kg på ett år er vel ikke akkurat ekspressfart, så viktig å "kjenne" kroppen i forhold til vann etc, noe som det å veie seg hver dag gir meg)

.... Så oppsummert, jeg hadde rett gang nummer 1, men hadde ikke kompetansen til å gjennomføre. Prøvde deretter med "2. diett" (som virket, men ikke var gjennomførbart i lengre periode) og "3. trening" (som ikke virket på vekten i det hele tatt). Selv etter å ha "levd som vanlig" i ett år, har jeg fremdeles denne følelsen av "at jeg snart begynner å legge på meg igjen! " Og det bare etter 1.diett! (men som sagt ned og opp 20 kg) - tenker på de som har gått gjennom x antall kurer, hvordan det må føles!

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat