Tråd: Kaffe | Te?
Vis enkelt innlegg
Gammel 21-06-19, 13:43   #115
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffe | Te?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg elsker kaffe, men er skikkelig snobbete på den, og liker dessuten kun espressobasert. Jeg sliter ordentlig på konferanser.

Haha, jeg også!

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg har fått Rancilio, og er egentlig mest fornøyd med min egen doble cortado. 25 sekunder, 60 grader på melken, seff. Alltid på selvkvernede Royal Malabar-bønner.

Grattis! Er det ikke en deilig, deilig maskin? Vi har hatt vår i 17 år, tror jeg. Nå har vi byttet noen deler på den, men det var easypeasy å fikse sjæl. Høvdingen liker også malabarbønner best. Jeg syns de er en anelse for rusten spiker, men det er ok. Hvilken kvern har dere?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

På sjapper velger jeg primært Stockfleth, så Kaffebrenneriet, men Steam, BIT, min lokale barista (Solberg Hansen sin kaffe, tror jeg, men selvstendig) og Baker Hansen funker fint i nøden. Espresso House og Starbucks kun når jeg er skikkelig desp, i utlandet.

Jeg velger KB, Stockfleths (de bruker nemlig konsekvent laktosefri helmelk, og den smaker helt jævlig. Men de har god kaffe, så det går, innimellom), min(e) lokale, Baker Hansen og aldri Espresso House eller Starbucks. Starbucks bare på flyplasser i utlandet. Jeg pleier å gjøre research over kaffebarer på stedene vi skal, slik at de er plottet inn i kartet.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Lysbrent dryppkaffe er bare så utrolig overvurdert, synes jeg.

Det funker hvertfall ikke med melk. Jeg kan drikke det i ny og ne, men syns ikke det er veldig stas, nei.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat