Vis enkelt innlegg
Gammel 29-09-23, 11:19   #30
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.164
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du champagne?

Jeg er veldig glad i champagne og blir alltid glad for å få det i gave, og gir det ofte i gave selv.

Men det er jo ingen gaver som er geniale hvis mottageren ikke liker dem. Jeg kjenner folk som overhodet ikke liker å få blomster, og folk som ikke spiser sjokolade, og folk som ikke leser bøker, og folk som ikke går i teater, og folk som synes det er kjedelig å få gavekort, og folk som foretrekker å kjøpe vaser og smykker og sånt selv. Det finnes rett og slett ikke noen universalgave som alle blir glade for.

Hvis jeg skal til noen jeg ikke kjenner, men der det er klart (f.eks. i invitasjonen) at det serveres vin, så kan jeg fint finne på å kjøpe en flaske champagne i gave. Eller en annen vin, forsåvidt, men det er jo ikke noen spesiell grunn til å heller kjøpe italiensk rødvin eller sørafrikansk hvitvin enn champagne, hvis jeg uansett ikke vet hva vedkommende liker. Og champagne er veldig en festdrikk, og dessuten lett å re-gifte hvis man har venner som liker det. (Personlig kjenner jeg flere som ikke drikker rødvin enn som ikke drikker hvitvin, så jeg ville ikke kjøpt rødvin til noen jeg ikke kjenner.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat