Vis enkelt innlegg
Gammel 17-06-19, 16:07   #20
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abassisaken i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av him, her.

(er litt usikker på om jeg får til å dele facebookinnlegg, men dette innlegget på facebook anbefaler jeg å lese)

Det som jeg synes er vanskelig med tanke på denne saker er: Dette er politisk villet. Det er ikke byrakratiet sitt skjønn og/eller vurdering som teller. Dette er vurderinger som styres ovenifra. Innlegget som jeg lenker til går langt i å si at Afghanistan blir spesialbehandlet.

Personlig tenker jeg at det er noe rart/galt når man ikke greier å gjennomføre tiltak innen rimelig tid. (Gjelder ikke bare denne type saker, men tenk feks på fengsel - per nå står jo folk i kø for soning lengre enn de soner. Det er en belasting å være i soningskø også, i og med du kan bli kalt inn "når som helst" er det vanskelig med jobb, studier og bosted. Dette gjør jo at de som er i soningskø opplever begrenset frihet, og at straffen blir betydelig forlenget. En digresjon, men dog)

Nettopp. Hva retten har kommet fram til her bunner i hvor langt man skal trekke "innvandringsregulerende hensyn", og hva som skal veie tyngst av det, og barnekonvensjonen. Her er det politikken som styrer jussen. De siste årene har vi blant annet hatt justisminister som har uttalt at det er greit å gå imot menneskerettigheter, hvis det er landets interesse. Også skal befolkningen bare nikke og akseptere avgjørelsene, som nok er veldig riktige, siden retten har kommet fram til det, med de rammene som regjeringen har satt.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 17-06-19 kl 16:16.
My er ikke aktiv   Svar med sitat