Vis enkelt innlegg
Gammel 17-06-19, 15:50   #14
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abassisaken i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Men står det noe sted hva Høyesterett legger vekt på? Kan vi anta at Høysterett ikke ser og vurderer alle fakta før de gjør sine vurderinger? Siste innstans i det norske rettsvesenet har talt, og normalt så slår man seg til ro med det.

Saken har vel ikke vært i høyesterett? Etter det jeg har lest fikk familien først medhold i tingretten, men tapte ankesaken i lagmannsretten. Og at høyesterett ikke vil behandle saken. Eller har jeg misforstått?

Hvis det var så normalt å slå seg til ro med det rettsvesenet avgjorde ville vi vel ikke hatt så mange ankesaker og omgjorte dommer i systemet. Det er sjelden helt klart, og to streker under svaret. Jeg har ikke lest dommen, men sett det referert flere steder at innvandringsregulerende hensyn er tillagt større vekt enn barnets beste i dette tilfellet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat