Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-19, 08:21   #30
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.783
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du rattet?

Jeg liker å kjøre bil og har planer om å være kjørende så lenge det er forsvarlig. Mannen min kjører nok en del mer enn meg, men det er fordi jeg også liker å være passasjer. Men han har null problemer med å overlate rattet til meg.

Hvis du er i bil, og er kvinne, tar du plass i førersetet, eller overlater du det til partner?

Når vi kjører i nærområdet så er det litt tilfeldig hvem av oss som kjører. Hvis vi kjører min bil, så kjører stort sett jeg. Kjører vi hans, så kjører stort sett han.

Kjører du langturer alene? Motorvei?

Ja, absolutt. Men jeg foretrekker at han kjører mest når vi kjører langturer. Spesielt hvis det er veldig glatt, fordi han rett og slett er en bedre sjåfør på glatt føre. Han er gammel "råner" og har kjørt mye og langt, og mye mer på islagte vann, så han har en helt annen ryggmargsfølelse på hvordan bilen oppfører seg når det er glatt, enn det jeg har. Men jeg kjører på alt slags føre og alle slags veier.

Jeg har ofte kjørt på jentetur. Det samme gjelder turer med barna, da er det gjerne vi som stiller med bil. Når vi har lengre ferier så har vi ofte med begge bilene på hytta, og da må jeg (nødvendigvis) kjøre en av dem, så jeg kjører jevnlig ganske lange turer.

Kjører du i bytrafikk dersom du til daglig bor og kjører på distriktsveier?
Lukeparkerer?


Jeg bor i byen og har ingen problemer med å kjøre i byer, heller ikke i utlandet. (Jeg har kjørt bil i Paris, Roma, London og New York.) Lukeparkere gjør jeg også. Men da liker jeg best å kjøre den minste bilen. Jeg foretrekker faktisk å lukeparkere fremfor å parkere i mørke, trange parkeringshus, siden jeg er dronningen av parkeringsoppskraping av bil mot betongstolpe.

Kjører "den store bilen" dersom du har din egen lille dagligbil?

Det kommer helt an på hva jeg skal. Jeg foretrekker den lille bilen til dagligkjøring, men den store til langkjøring. Skal jeg ha med hunden, så kjører jeg alltid den store, siden det er den som har bur.

Kjører med tilhenger eller campingvogn? Bobil?

Det har jeg aldri gjort, men jeg hadde sikkert fått det til, om nødvendig.


Sist redigert av Gaia : 25-06-19 kl 08:30.
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat