Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-21, 17:14   #65
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Media og påvirkning av valg

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg vil jo enda tro (eller i alle fall håper!) at de fleste IKKE er kjeltringer, så det å sette i gang et storstilt kontrollregime tenker jeg koster mer enn det smaker. Administrasjonen i stortinget er generelt sett dårlig (jeg vet det kun fra media, men jeg ser at rutinene for softwareoppdateringer er for dårlig, mye problemer med bygg etc) - så jeg er usikker på om det er bra å pålegge de flere arbeidsoppgaver.

Litt det samme som NAV det da. Og de gjør det. Jeg synes det har vist seg at det er uforholdsmessig mange stortingspolitikere som jukser til seg penger de ikke skal ha - og «de fleste trenger ikke kontrolleres» kan brukes om de fleste som blir kontrollert. Vi har kontrollsystemet fordi noen må passes på. Når NAV kan få til et slags kontrollsystem for millioner av nordmenn burde det være mulig å få til kontroll av ordningen for de - hvor mange? Knappe 170? - representantene på Stortinget. Tror til og med jeg skulle klart å mekke et enkelt excelark som hadde fungert bedre enn den totale mangelen på system de der ut til å ha nå. Ok. Fjas.

Jeg mister helt troen på Stortinget om de ikke klarer å fikse et system som kan holde telling på hvem som bor hvor, om de eier noe (og om de får deg jobb mens de går på etterlønn, eller om de skriver reiseregninger med gaffel).

Vi forventer at de som mottar trygd osv skal både forstå systemet og at det de får er noe de faktisk skal ha. Og siden vi kanskje innser at det er for mye forlangt, så kontrollerer vi at så er tilfelle. Og krever pengene i retur om de har fått for mye, enten de har svindlet seg til dem eller mottatt i god tro. Noen fengsles til og med! Stortingspolitikere har gang på gang bevist at de trenger samme kontroll.

Og skal de tilgis alle «feilene» og «misforståelsene», så bør vi være like tilgivende med Kari og Mohammad Nordmann også, når de får penger de ikke skulle hatt. Enten fordi de ikke forstod det, eller fordi de forsøkte å bøye en regel. Likt for alle.

Og siden jeg ikke mener man skal kunne utnytte nav heller, så stemmer jeg for at vi i stedet slutter å tilgi stortingspolitikere som utnytter systemer. Og krever at administrasjonen klarer å føre kontroll med pengene de deler ut.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat