Tråd: Valget 2019
Vis enkelt innlegg
Gammel 15-07-19, 10:59   #78
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.845
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valget 2019

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men hvorfor må alle disse folka kjøre bil? Hvorfor velger de bil fremfor kollektivtransport? Svaret er som regel at de sparer tid og penger. Og hvorfor da legge opp til at veiene blir billigere og mer effektive når vi ikke ønsker mer biltrafikk?

Jeg ser at disse folka bruker lang tid uansett transportmiddel, men kommer ikke det som en naturlig konsekvens av å bosette seg langt unna der man jobber?

Punkt 1: Jeg snakker ikke om bare personbiltrafikk - jeg snakker om totalen. Det er mye varetransport på hovedveiene våre. Det går ikke mange sekunder mellom hver trailer kjører forbi hos oss. Og så er det faktisk slik at ikke alle kan velge helt fritt hverken hvor de skal bo eller hvor de jobber. Livet er litt mer sammensatt enn som så. Noen har faktisk ikke råd til å etablere seg i Oslo selv om de jobber der. Andre opplever at arbeidsplassen flytter på seg - fordi de trenger større plass eller rimeligere husleie.

Punkt 2: Jeg har heller ikke ment at veien skal bli billigere. Jeg synes veiprising er helt greit - men jeg synes det er på tide at alle deler litt mer rettferdig på den regningen. EL-bilene lager for eksempel akkurat like mye svevestøv som andre biler. Jeg synes også at det må satses på innfartsparkeringer - og at disse må være tilgjengelige for alle som skal reise kollektivt, også de med enkeltbillett.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat