Tråd: Valget 2019
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-07-19, 22:44   #62
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.839
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valget 2019

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men jeg lurer fremdeles på hvorfor du tror den vil flyte bedre, og hvorfor du tror den ikke vil øke, når, som sagt, veldig mye (all?) forskning viser at du tar feil. Hva baserer du det på?

Og, dersom det at Oslo sentrum er utilgjengelig i seg selv medfører at det ikke blir mindre trafikk, hvorfor vil det ikke også medføre at trafikken blir mindre uten at veien bygges ut? Dersom det er utilgjengelighet i Oslo som medfører at folk velger bort å kjøre dit, vil de vel ha enda sterkere intensiv for å gjøre det om veiene før Oslo i tillegg er dårligere enn de hadde vært om de var nye?

Poenget mitt er at det aller meste av trafikken forbi hos meg, IKKE skal til sentrum.

Setningen om utilgjengelighet skjønte jeg ikke. Det er jo mindre biltrafikk i sentrum nå som det er vanskelig å kjøre dit og sette fra seg bil.
I øvrig handler argumentet mitt om at mitt nærmiljø og min luft ikke skal ofres i et politisk spill. Mitt argument for E18- utbyggingen i Asker og Bærum handler om mitt nærmiljø og alle de 15 000 husstandene som har tildels SVÆRT store ulemper i dag.

Jeg kan også legge til at det ligger forslag på bordet om at E18 legges under bakken uten at den blir bredere enn i dag. jeg gir beng i om de øker kapasiteten på veien, for å være helt ærlig. jeg gir IKKE beng i at løftet om at traseen skal legges under bakken, kan fjernes med et pennestrøk - på bekostning av en haug med folk som bor her.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 14-07-19 kl 22:56.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat