Vis enkelt innlegg
Gammel 02-04-20, 19:33   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg så ute i Oslo nå?

Plante ut, nei. Så ut, tja. Som de andre sier, er det best å vente til etter 17 mai med å plante ut sånt man har forkultivert inne. Mer hardføre planter, som stemor, bør akklimatiseres først. Å ute kan gå fint, men da vil jo ikke frøene spire før det blir ordentlig vår, og det er ikke alt det går bra å vinterså. Jeg sår mye rett ut i pallekarm, men ikke før telen går i bakken. Hvis du er interessert i vintersådd, kan du lese bloggen til Sara Bäckmo.

Pr nå har jeg bare påskeliljer ute, samt det som har overvintra utendørs eller i drivhus og kommer naturlig opp nå. Etter hvert som det blir varmere bærer jeg brettene med småplanter ut og inn noen uker, til jeg tør å sette det ut hele natta.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat