Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-20, 14:12   #39
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.834
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Internasjonale jule- og høytidsmatreiser

Det ble dansk julemiddag 2.juledag med helstekt and, rødkål som nevnt lenger oppe i tråden og karamelliserte poteter. På butikken fant jeg vakuumerte, ferdig kokte mandelpoteter og de fungerte fint å karamellisere.

De neste to dagene lagde jeg mat, så veldig mye svensk julemat og hadde to venner på besøk til julebuffet. Jeg brukte lista til Pelen og lagde dette:

• Juleskinke
• Vørterbrød
• Halve egg med majones og rogn/rødløk
• Skalldyrpaté med grønn salat og saus med rogn
• Gravet laks med sennepssaus (gravlaksen var kjøpt)
• Rødbetesalat
• Janssons fristelse
• Kjøttboller
• Rødkål
• Stekte wienerpølser delt i tre
• Julepølse
• Omelett med sopp
• Kokte poteter

I tillegg hadde vi:

• Sylte, hjemmelaget, men ikke av meg
• Oster med kjeks og annet tilbehør
• Røkelaks
• Sild
• Leverpostei
• Tyttebærsyltetøy
• Juleøl og julmust

Jeg laget ingen dessert fordi vi har så mye hjemmelagede kaker og godter, så det ble servert i stedet.

I går ble det bare rester på oss og på langt nær alt er spis ennå, så noe har havnet i fryseren også.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat