Vis enkelt innlegg
Gammel 29-10-12, 10:53   #39
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Tør" ikke legge om til vinterdekk

Tullete av folk å ikke skifte i tide hvis de er avhengig av bil, også enig med emm om at regelen kan være vanskelig å forholde seg til.

Når det gjelder kaos den første dagen med snø så er jo det et byfenomen. La oss si at jeg gikk alene i en gang, og plutselig stilte meg på skrå med armene ut. Det var fortsatt plass til å gå forbi meg, og den neste personen som gikk i gangen ville ikke ha noe problem med å komme forbi. Hvis vi derimot gikk tre og tre i bredden, samt at hele gangen var full av folk som skulle samme vei, og jeg stilte meg på skrå med armene ut, da ville jeg jo lage kø og opphopning med en gang. I et overbelastet system skal det lite til før man lager en flaskehals. Mye av forsinkelsene ved det første snøfallet skyldes jo ikke bare krasj og folk med sommerdekk. Jeg merker med meg selv at jeg kjører mye mer forsiktig på snøen den morgenen jeg våkner opp til årets første snø, enn på våren når jeg har blitt vant til snøen. Og det med vinterdekk i begge situasjoner.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat