Vis enkelt innlegg
Gammel 07-06-19, 12:24   #14
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1-2-3? (Slanking, vekt, mat og trening)

Først og fremst må du finne et kosthold du klarer å leve med også etter du har slanket deg.

Jeg er straks i mål etter å ha gått ned ca. 1 kilo i uken siden slutten av mars. I mitt tilfelle handler det om helse - jeg har anlegg for diabetes og må holde bukfettet unna. Det jeg har erfart er at den eneste måten man klarer å holde det gående over lang tid er hvis man faktisk klarer å leve med og på det kostholdet man skal innarbeide. Jeg har telt kalorier, men har levd på "mitt" kosthold. Dvs. at jeg maten jeg spiser til alle måltider er mat jeg trives med, og syns smaker godt. Jeg kan ikke leve på menyer som andre har laget til meg. Men erfaringen min er at det faktisk går helt fint å lage god og smakfull mat som er "grønn, grov og mager".

Det er helt uaktuelt for meg å kutte ut brød. Men jeg har valgt den groveste brødtypen, og smalere skiver enn jeg har gjort tidligere. Jeg liker også knekkebrød, og har variert mellom veldig grovt brød og Wasa Husman (som er de knekkebrødene jeg liker best). Derimot viser det seg at jeg ikke syns det er noen forsakelse å kutte ut ris og pasta, så da spiser jeg ikke det. (Derimot har det gått mye potet - enten bakt, kokt eller i mos laget på ekstralett melk.) Hvis familien vil ha ris eller pasta, så spiser jeg en liten skje og masse saus eller gryte. Jeg har brukt en del tid på å kutte ut kaloririke halvfabrikata, og heller lage selv (siden jeg liker å lage mat), og har opparbeidet meg en god samling med sunne, magre oppskrifter til hverdagsmiddagene.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat