Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-11, 09:45   #58
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere som ikke har vaskehjelp - hvordan organiserer dere husarbeidet?

Jeg orker ikke rot, så jeg prøver å ikke ha for mye ting i hjemmet siden store mengder ting lett blir til rot. Rydder stort sett daglig for å unngå opphopning.
De to eldste har fast jobb med støvsuging etter skoletid hver torsdag - den ene tar 1. og 3. etasje (= 2 halve etasjer) mens den andre tar 1. etasje som er dobbelt så stor. De bytter hver uke på hvem som tar hvilke etasjer. På ettermiddag/kveld torsdager vasker jeg og mannen bad og sveiper over gulv. Støvtørking går det fint 2-3 uker mellom, stort sett tar jeg det mens mannen tar gulvene. Skift av sengetøy ca annenhver uke, gjør det når det passer mht tørkeplass eller tid. Vaskemaskina går daglig, setter alltid på vask med en gang jeg kommer hjem fra jobb på vei inn til kjøkkenet og middagslaging. Vasker fortløpende utover kvelden. Sammenbretting av klær og rydding tas innimellom slagene, alltid jeg som gjør det. Klær blir ofte liggende sammenbrettet i kurver på vaskerommet noen dager. Oppvask og rydding av kjøkken gjøres fortløpende når vi har spist. Vindusvask gjøres kun ved krise, tar i tillegg noen vinduer innimellom ved fingermerker og sprut fra matlaging. Vi har over 40 vinduer i huset, så det er en kjempejobb å ta alle.
Dette systemet funker igrunnen greit, vi har det ikke ekstremt rent men ryddig er det stort sett. Det hjelper!

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat