Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-11, 22:36   #55
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som ikke har vaskehjelp - hvordan organiserer dere husarbeidet?

Vi pleide gjøre det grundig når vi ventet besøk. Besøk=overnattning, så det inkluderte alle etasjer, gjesterom og kjøleskap. Så kom mamma for å være her når jeg fødte, og vi kom ganske enkelt ikke i mål, jeg var totalt utslitt ettersom jeg nektet å bli sykemeldt, og bekkenet ikke samarbeidet ideelt, så da kom vi bare ikke i mål, og det medførte visst at vi innså at.. vel, hey, det går uten også, har de sett det en gang tåler de en til.

mao, pretty much: vi gjør det ikke.

Vel, helt så ille er det ikke da, men vi opererer nok etter innfallsmetoden ja. Jeg starter vaskemaskina når jeg står opp. Henger det opp når jeg kommer på det. bytter på sengene når jeg innser at det er for lenge siden sist. Tømmer kjøleskapet når jeg har problemer me å få inn helgehandelen. rydder lekekroken (som også inneholder hundesenga) når hunden har løpetid (=leketeppe byttes ut med plast), vel, ok, litt oftere, men denne hunden har jo løpetid en måned om gangen hver tredje måned da, så det blir jo av og til...

Ja, også forsøker vi fortsatt å ordne litt når vi venter gjester da. Så vi sto litt på hodet forrige uke når min bror ringte onsdag og sa at han kom hit på fredag, men så senket vi skuldrene når han sendte sms på fredag om at han ikke kom likevel... men hey, gjesterommet er klart når han enn bestemmer seg for å evt komme... Eller, så står det der til noen andre kommer, bare at "alle andre" bruker det andre gjesterommet, så da må vi rydde tilbake igjen.

jaja, altså, jeg prøver meg av og til på det der flyladyopplegget, men det gir alltid ut, og så må jeg begynne på nytt, men det blir da litt bedre innimellom.

siden vi planlegger å flytte til et geografisk område hvor besøk ikke nødvendigvis betyr overnatning, men til gjengjeld kan finne på å inntreffe litt mer enn 3-5 ganger i året, så er det mulig det må ha noe å si for løsningene våre...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat