Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-11, 12:58   #41
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som ikke har vaskehjelp - hvordan organiserer dere husarbeidet?

Vi er ganske på linje i forhold til at vi begge liker at det er ryddig og at vi liker at det er ganske reint. Mannen er et par hakk mer nøye enn meg, men det får han ta konsekvensene av sjøl.

Vi har sjelden ryddesjauer (med unntak av bodene, der må det tas noen krafttak innimellom), vi rydder underveis. Det vil si at når vi er ferdig med en ting, så skal den legges på den faste plassen sin, at når middagen er spist så rydder vi av bordet og ordner opp på kjøkkenet, når vi kommer hjem fra jobb/SFO/barnehage så henges alt tøy opp, eventuelt skitne plagg legges på vaskerommet, sekker tømmes etc. Det er like greit å gjøre det som skal gjøres der og da, det blir ikke morsommere to timer senere.

Vi prøver vaske huset til helga. I og med at det ikke er så rotete i utgangspunktet, så tar det ikke grusomt lang tid, og jeg synes ikke det er så forferdelig kjipt å vaske litt. Sett på musikk, gi ungene noen kluter og la de tørke støv og så er det da snart gjort. Vi prøver dele husvasken ca 50/50, men det varierer. I høst har jeg jobbet så mye at det meste har falt på mannen min. Kjøkkengulvet blir kanskje vasket oftere. Jeg kan godt tørke over vasker og speil og sånt på badet mens jeg uansett er der og ordner noe med ungene. Samme på kjøkkenet, jeg kan godt tørke over kjøkkeninnredningen mens jeg rører i suppa til og fra. Fordelen med at man holder det jevnt ok er at jobbene blir ikke så store.

Det vi ikke har gode rutiner på er klesvasken. Eller, tøyet blir vasket og tørket, og så ender det i en haug på senga på gjesterommet.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat