Vis enkelt innlegg
Gammel 20-07-13, 21:05   #8
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.451
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Jeg er helt enig i at barnetrygden burde behovsprøves, og ikke minst justeres kraftig opp for dem som virkelig trenger den. Her forsvinner pengene (ihvertfall enn så lenge) rett inn på kontoer med barnas navn.

Arveavgiften brukes som en del av omfordelingspolitikken i sosialdemokratiet vårt. Og det syns jeg faktisk er helt greit. Jeg kan ikke så mye om grenser og bunnfradrag og sånn, men regner med at folk som arver vanlige summer penger eller verdier ikke ruinerer seg på arveavgift. Den er vel mer ment å ramme de som virkelig har mye penger. Jeg har jo hørt om folk som ikke har råd til å beholde barndomshjemme pga for høy arveavgift, men det må da virkelig være unntakene som arver så store verdier uten å ha noe penger fra før.

NRK-lisensen er gjennomført latterlig og jeg blir like sur hver gang jeg får faktura på den. Hvorfor i alle dager dekkes ikke behovet for en statskanal med tilhørende mediaarkiv med midler fra skattepengene?


Sist redigert av Timar : 20-07-13 kl 21:10.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat