Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-10, 14:04   #26
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmelding

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ja, det høres ut som en løsning som kommer til å hjelpe mye.

Tja. Selv har jeg brukt ganske mye tid hos både fastlege og behandler der temaet har vært nettopp dette. Skyld, skam og i det hele tatt. Selv om begge er klinkende klare på at jeg har vært sykmeldt med veldig god grunn så er jeg tydeligvis en som trenger å høre det om og om igjen. Man er da tross alt en "flink pike" som har lagt ned nesten alt av selvbilde og selvtillit i hva man kan yte.

Det kan selvsagt være veldig annerledes for andre og kanskje er jeg kjempeunik. Men jeg tror faktisk ikke det. Jeg har lest og hørt mange syke folk som opplever samfunnets misnøye med "alle disse sykmeldte" og nedlatende formuleringer som "sutring", "latsabber" osv. som en hard tilleggsbelastning som ofte tar fokus og krefter fra mer konstruktiv energibruk. Noe som det virker logisk at vil kunne forlenge prosessen mot full arbeidsførhet igjen.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat