Vis enkelt innlegg
Gammel 19-05-20, 12:26   #121
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du feiret 17. mai inne med besteforeldre i dag?

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Overskriften på tråden var nok ikke så gjennomtenkt. Burde skrevet; «feiret du inne med familie over 75 år/i risikosonen.»

Jeg trengte å kalibrere litt, og lufte samvittigheten. Verdifullt å lese alle svar.

Den generelle anbefalingen er vel: Hold avstand til andre, både på jobb, ute og andre steder du oppholder deg.

Ble overrasket over å se bilder på SoMe der store grupper står tett i tett, fire generasjoner sitter tett sammen i sofa, 10-15 venninner i bunad holder rundt hverandre og tar typiske 17-mai bilder. Da blir jeg litt i tvil om det er jeg som er for streng, eller om 17.mai fikk flere av oss til å fortrenge pandemien.

Barna mine har begynt å ha venner inne nå, jeg har også besøkt en venninne inne en kveld, og jeg kjenner jo selv at jeg slipper mer og mer opp. Føler likevel fortsatt på et stort ansvar for foreldrene mine, og særlig det å evt. utsette dem for smitte vi ikke selv er klar over at vi har.

Er det jeg er overrasket over også, for det var endel sånne bilder på fb etter 17.Mai.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat