Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-07, 16:09   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Perfekte gaver til barn 3-4 år

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Det hørtes kjempekjekt ut, men jeg er rimelig sikker på at min treåring hadde gått rundt og spikret i hele huset om vi ikke hadde gjemt den.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det har gått aldeles strålende hos oss (og, tror jeg, hos Teofelia). Han fikk med en ganske stor treplate også (det var en tung pakke!) og meget streng beskjed om at den platen alltid skulle være under når han snekret, og selvsagt at det bare var lov til å snekre med plankebitene. Tror det at det er ordentlig, "voksent" verktøy gjør det lettere å godta at det er "voksne" regler for hvordan det skal behandles. (Men det er klart det er forskjell på treåringer, jeg tror ganske sikkert ikke den formaningen ville virke på alle.)

Vi har en gammel, stor brødfjel som alltid skal ligge under når Frøkna snekrer, og vi opplever at både hun og vennene respekterer dette til fulle. Jeg tror også, som Skilpadda sier, at de skjønner forskjell på leker og "voksenting".

Alt verktøyet er for øvrig kjøpt på OBS Bygg og er "voksenverktøy" i lite format. Jeg har erfart at det er både billigere og MYE bedre enn dem man får i lekebutikken. Metallhammeren jeg kjøpte først fra Riktige leker var ubrukelig. Ikke en gang jeg klarer å slå i en spiker med den, langt mindre ungene, for den har ikke moment for fem øre, men en minihammer fra et av billigmerkene på Obs er like stor, koster mindre og virker! Obs selger også ordentlige verktøyskrin i ministørrelse. Anbefales!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat