Vis enkelt innlegg
Gammel 04-09-18, 10:35   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Diett vs reise på regning

Jeg reiser med en kollega (samme firma), han reiser på regning og jeg på diett/statens regulativ. Vi spiser middag sammen, ingenting ekstravagant. For enkelhets skyld betaler han hele middagen fordi det var sånn regninga kom til bordet, og jeg tenker å trekke fra middag i reiseregninga mens han leverer inn sin regning for refusjon.

Men det vil ikke regnskap være med på. Har jeg diett så har jeg diett, ferdig snakket. Det virker ikke som det fratrekket jeg gjør i reiseregningen og som gjør at halve dietten min forsvinner kan ansees å forsvare at min kollega krever refundert for to middager.

Selve løsningen er jo at jeg betaler ham halve beløpet på regningen og skriver full diett, men det jeg lurer litt på er prinsippet her, hvorfor kan det ikke gjøres sånn?

Jeg lurer også på hvordan man skal føre dietter 6-12 timer og >12 timer når man har reist i 3 dager, men drar kl 15 den første dagen og kommer hjem kl 19 siste dagen. Fører man pr. dag separat (dvs. 2 stk. 6-12 timer (dag 1 og dag 3) og 1 stk >12 timer), eller totalt for reisen (2 døgn 4 timer - 2 stk. >12 timer og 1 stk 6-12 timer) eller hva? Jeg får ikke klare svar fra regnskapsfolket. Finnes det overhodet klare regler?


Sist redigert av banana : 04-09-18 kl 10:41.
banana er ikke aktiv   Svar med sitat