Vis enkelt innlegg
Gammel 18-07-15, 09:44   #33
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.935
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nordlending på bytur, Sandefjord-Oslo. Tog eller bil?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg synes alltid det er greiest med bil, jeg da...
Men parkering midt i sentrum kan være dyrt. Lurt å ta bilen til et t-banestopp med parkering eller noe. Jeg er dessverre ikke kjent med parkering på vestsida av byen, så jeg vet ikke hvor det er billig og greit.

Som innbygger som frekventerer Oslo sentrum til fots titt og ofte, håper jeg virkelig at holdningen "greiest med bil" dør ut. Skal alle tenke slik, må vi begynne med gassmasker.

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg hadde kjørt. Er jo gøy å kjøre på nye steder! Med GPS blir det som en lek.

Bare dere ikke havner på samme parkeringen som jeg brukte i Vika - åtti kroner timen var litt drøyt.

Parkering i Oslo er alt for billig, sett i forhold til hvor dyrt det er for samfunnet at folk kjører helt unødvendig i Oslo. Du kommer deg fram over alt med kollektivt, beina og leiesykkel.

Er egentlig litt sjokkert over holdningen "det er dyrt med kollektivt, så jeg kjører i steden". Turister med bil i byen er skummelt for oss gående, de skal se seg om og passer ikke på i fotgjengerkryss og slikt. Jeg skulle ønske at flere toget/busset der det er mulig.

Sånn, der var den moraliserende pekefingeren brukt opp for i dag.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat