Vis enkelt innlegg
Gammel 30-03-15, 16:57   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2015

1. Mud. Comig of age-film fra Mississippielva. To gutter finner en båt i et tre på en øy i elva, og i den møter de mannen Mud. Kanskje en av de første kredible rollene på Matthew McConaugheys nå ganske lange seiersrekke. Nydelig, ganske langsom film.

2. White Collar - 6. og siste sesong. Serie om kunsttyven Neil som må samarbeide med FBI-agenten Peter for å løse "white collar crimes": Ikke verdens beste serie, men en veldig hyggelig serie, med veldig søte karakterer. Den sluttet akkurat sånn vi tenkte den kom til å gjøre

3. Big Hero 6. Veldig søt og morsom animasjonsfilm som vi har gledet oss til lenge. Visuelt right up my alley, og jeg lo høyt flere ganger.

4. Sise sesong av House of Cards. Yes! Tok seg skikkelig opp mot slutten. Jeg liker valgkamp, og Claire er virkelig en fantastisk karakter.

5. The Grand Budapest Hotel. Etter å bare ha sett en rekke dystopiske scifis gikk jeg på en Wes Anderson-binge. Nydelig film. Visuelt perfekt, morsom og søt historie.

6. Moonrise Kingdom. Den andre delen av Wes Anderson-bingen. Jeg lurer på å se den igjen med Hiawata. En litt mørkere enn Budapest, coming of age-film.

7. Bletchley Circle. Kort BBC-serie med utgangpunkt i Bletchley Park og andre verdenskrig. Bare to sesonger med fire episoder i hver. Veldig fint persongalleri, og greier å vise den voldsomme sårheten man må finne i kvinner som har hatt en viktig jobb under krigen, for å bare bli forvist tilbake til kjøkkenbenken når de stridende mennene kom tilbake. Når man i tillegg ikke kan fortelle om det, må det blie ekstra vanskelig! Krimserie i bunn, men akkurat det funker mer som en slags bihistorie, og det er kvinnenes liv som er det som egentlig fortelles. Pluss for utrolig flotte kostymer!

8. The Imitation Game. Jeg likte den godt! Historien er relativt ny for meg. Jeg kjente til Alan Turing pga "The Turing Test", men ante ingenting om han, hans liv eller Bletchley Park før nå i år. Jeg ser Skilpaddas innvendinger, men for meg så greide ikke det å ødelegge opplevelsen der og da. Veldig fine rolleprestasjoner.

9. The Best Marigold Hotel. Søt og grei film. Jeg likte persongalleriet. Den var veldig britisk, og føltes litt som Fire bryllup og en gravferd med pensjonister. Jeg debaterte med meg selv om jeg syns den var for kolonistisk, men endte på nei. Det var befriende å se en film med eldre mennesker som fortalte en universell historie. Det var likegyldig at det var pensjonister.

10. Hundehotellet. Helt grei om man liker hunder. Typiskrett-på-video-film fra Netflixarkivet som jeg så for å slippe å se Pokemon.

11. Gnomeo & Juliet. De fleste animasjonsfilmer blir bedre når man endelig kan se dem på originalspråket. Morsom vri på Shakespears historie, med forbløffende mye Elton John-musikk. Bare Elton John, faktisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat