Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-20, 14:27   #9
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vurdere skolemodenhet?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror også at det negative språket man bruker, spesielt å omtale gutter som skoletapere, er selvforsterkende.

Enig. Jeg syns det er helt dustete, og alt for kategoriserende.

Min hoppeloppe av en høstgutt er en av de med best snitt både i klassen sin og på trinnet sitt. Og det er flere av gutta på trinnet hans som hevder seg helt i toppen. Jeg tror dette blant annet handler om at de er en årgang med stor overvekt av gutter. Og de har i stor grad har hatt lærere som har vært i stand til å håndtere at dette ikke er barn som sitter pent ved en pult og følger med.

På ungdomsskolen er det nok like mange flinke jenter, men det er ikke slik at jentene er voldsomt mye flinkere enn guttene, slik jeg har inntrykk av at det fremstilles i media innimellom. Noe jeg tror handler om lærere som er gode på å se den enkelte eleven og jobbe med de elevene de har.

Når man har en klasse med 19 gutter, hvor mer enn halvparten er umodne høstgutter, så MÅ læreren ha en viss formening om hva som skal til for å skape ro og læringsglede. Som f.eks. å sende den veldig urolige delen av klassen ut på en liten løpetur midt i timen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat