Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-20, 15:01   #4
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vurdere skolemodenhet?

Jeg er enig med Gaia. Hovedproblemet er at det er for store grupper og for liten mulighet til å tilrettelegge for ulike barn i småskolen. Seksårsreformen har ikke gitt noen av de gevinstene den skulle gi, den har bare fått ned barnehagekøen og skapt en del ulykkelige seksåringer.

Jeg er vårbarn, var tidlig utviklet faglig og bodde i et annet land da jeg var seks, slik at jeg begynte på skolen da. Jeg kom tilbake til Norge som syvåring og mine foreldre fikk tilbud om at jeg kunne begynne rett i andre klasse. Jeg er veldig glad for at de takket nei. Jeg hadde helt fint klart det faglig. Men senere i barneskolen og særlig i ungdomsskolen var det tydelig at jeg ikke var særlig tidlig utviklet sosialt og dersom jeg i tillegg hadde vært et år yngre enn de andre så tror jeg at jeg hadde hatt det enda verre enn jeg hadde det.

Det at man kan sitte stille på en stol og lære seg å lese er ikke det eneste kriteriet for å passe inn i en aldersgruppe.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat