Vis enkelt innlegg
Gammel 11-11-22, 08:22   #10
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan kan jeg kjøpe ting på Google Play uten bankID på mobil?

Å kjøpe Google Play-kort er en måte å fikse det akutte (må kjøpe fra Google Play nåååååå!!!!!) problemet. Det er litt mer omfattende å fikse problemet med BankID-problematikken koblet opp mot Google.

Det er ikke sikkert at det er BankID som er problemet, men man vet jo aldri. Siden du bruker Google Play, så har du sikkert en Google-konto knyttet til deg. Gå inn på denne siden her: https://myaccount.google.com/payments-and-subscriptions

Klikk på Betalinger og abonnementer. Klikk på Administrer betalingsmåter.

Da jeg gjorde dette, så jeg at jeg hadde flere utgåtte kredittkort liggende. Jeg fjernet disse. Jeg så også at Mastercard-et fra COOP stod med "Ufullstendig kortinformasjon" og varselstrekant. Kan det være noe slikt hos deg også?

Jeg er usikker på hvorfor du får beskjed om at det er tull med BankID, men for meg er det i alle fall slik at COOP-kortet krever at jeg identifiserer meg før enkelte kort-transaksjoner. Det kan være derfor dette stopper opp.

Selv er jeg skrekkelig lei av alle 2-faktorautentiseringene som skal gjøres over hele linja, så det jeg gjorde - for lenge-lenge-lenge siden - var å legge inn mitt debit-Visa-kort i Google Play. Slipper å forholde meg til BankID da.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat