Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-10, 20:14   #17
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladedåpskake? Eller noe?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hvis du vil ha din tilbake, kan jeg kanskje ta imot Elisabets kakeform i stedet, m^2? Jeg tror kanskje jeg skal prøve meg på en prøvekake først, ja, finne ut hvor lenge den må steke, slik at jeg ikke bruker unødig mye tid den dagen. Var det 2 sånne Toro-mikser du brukte? Og blir den OK selv om jeg lager og pynter den dagen før?

Jeg brukte bare en pose Toro langpannemix mener jeg og huske. Lurer på om jeg ikke hadde en liten skvulp igjen i bollen også. Det husker jeg ikke helt. Det er et par år siden jeg prøvde meg på den nå. Forma må ikke være stappfull av røre pga. at den eser, men så er det viktig å få nok sånn at bamsen blir fylt ut. Du kan fint lage kaka dagen før, og selve sjokoladekaka kan du jo lage tidlig på dagen sånn at du evnt. har tid til å steke en til tilfelle mislykket, også pynte om kvelden. Men du må steke prøvekake noen dager før også sånn at du vet hva som er passe med røre og hvordan du skal steke den i din ovn for at den ikke skal bli flytende i midten.

Ta og sjekk om Nenne kan ha laget denne, vet hun er rågod på Cacas kaker og pynting.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat