Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-18, 23:49   #11
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matpakketråden - tipstråd, gjerne med oppskrifter

Barna mine er 8 og 11 og møkkalei av brødmatpakker, så de fleste søndagene får de lage seg ukens skolelunsj type varmmat selv. Jeg har kjøpt Thermos sin mattermos med skje i lokket, ca 0.5 liter

Så på morgenen så måler de opp ca 200 g mat i mikrosn og tar med i mattermosen sin. De får bestemme selv, for da er det morsommere å lage maten.
Jeg hjelper dem på de vanskeligere tingene, men de trenger mindre og mindre hjelp synes jeg. Gjengangere er:

Pasta med kjøttboller i tomatsaus
Chicken tikka med ris
Kjøttdeig i tomat med ris
Mac&cheese med kyllingbiter, pølsebiter eller kjøttboller
Kyllinggryte med couscous
Svinestrimler i forskjellige sauser med ris eller pasta
Omeletter (litt mer pesete, må stekes hver dag)

Av kalde lunsjer går det mye i pastasalat med kylling eller svinestrimler eller wraps av forskjellig slag

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat