Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-17, 17:28   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Ja, det er vanskelig. Jeg tenker at vi må fokusere på hva vi selv kan gjøre for å endre ting, og for meg er dette viktigst:

Si i fra. Med en gang. Det er lettere å stoppe det etter første gang, hvor man kan si det litt enkelt og greit da, type "du, den måten å snakke til meg på er ikke profesjonell" etc.

Støtt dine medsøstre. Jeg er PISSLEI av damer som "tøffer seg" ved å rakke ned på andre som har reagert på trakasserende oppførsel med kommentarer som "såpass bør man tåle" eller "så sart kan man ikke være" og lignende.

Har du personalansvar - ha nulltoleranse. Lett å si, men det funker. Etter de første par, tre gangene du går direkte inn i en situasjon og sier høyt og tydelig "HEIHEIHEI, det der er ikke innafor!", er det VELDIG mye vanskeligere for de som trakasserer å påberope seg uskyldig moro.

Jeg liker begrepet hverdagsfeminisme. At man gidder å ta den lille kampen hver dag i de små situasjonene, og ikke bare roper høyt når skitten treffer vifta.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat