Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-19, 12:29   #30
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dagens besteforeldre - egotrippere?

Har ikke lest artikkelen, så jeg kan jo være på jordet.
Jeg kjenner selv på en sårhet når temaet dukker opp.
Vi hadde tre sett foreldre, min egen far og stemor viet livet sitt til barnebarna hennes, men ingen av mine ble noen gang invitert med på hytta eller deres faste nyttårsaften-opplegg med alle de andre.
Da de havnet på sykehjemmet rett ved siden av huset vårt var det bare vår yngste som hadde lyst til å besøke dem og bli kjent, og også den eneste som i noe grad sørger nå som begge er døde.
Min mor og stefar tilhører den gruppen som har båt, og som reiser på flere turer til varmere strøk gjennom året, men de har heller aldri vært på tilbudssiden til å ta med ungene på turer. Først nå i det siste da belastningen vi har stått i med heftige utfordringer med to av ungene på toppen av min helse har det vært mulig å få litt hjelp noen få ganger. Men da må jeg be på mine knær nærmest, og jeg kan heller ikke regne med st de stiller selv om de har sagt ja.
Og så har vi svigers. Eget kapittel. Så da svigerfar døde i natt og vi forteller ungene det trekker de bare på skuldrene.
Kontrasten innad i familien er stor der og.

Så når man da sitter og blar seg gjennom «Glansbook» og ser den ene lykkelige generasjonsferien etter den andre, og stadig vekk hører om besteforeldre som har kun barnebarna på besøk både her og ser, da må jeg innrømme at jeg syns våre egne barn går glipp av noe. Ikke bare fordi jeg selv har vært dønn utslitt i flere år allerede, men fordi jeg husker min egen barndom og de gangene jeg fikk reise til farmor og være der alene som helt magiske. Sommerkvelder ute i jordbæråkeren, høljregn i vedboden der vi satt og spikka barkebåter, og fisketurer med dupp i solnedgang. Og alltid åpne armer og et glass multesyltetøy på lur.
Og jeg håper inderlig at jeg vil klare å være en sånn bestemor om jeg får muligheten.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat