Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-19, 11:01   #22
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagens besteforeldre - egotrippere?

Jeg er alene med mine to barn, det har til tider vært tøft, men jeg har alltid vært av den formening at det er mine barn og mitt ansvar. Besteforeldrene har stort sett stilt opp når jeg har behov, men det var enklere når bestemor enda jobbet. Når hun ble pensjonist så ble hun mer opptatt enn noensinne. Det jeg syns er en utfordring er at når jeg spør om barnepass enn tid framover(jeg har en jobb der jeg reiser 2-4 ganger i året) så kan hun ikke svare ja eller nei for det kan jo dukke opp noe annet. Det syns jeg er litt irriterende. Men jeg forventer aldri barnepass, og nå er de så store at jeg kan dra ut og la de være alene hjemme noen timer.

Mine foreldre reiser for øvrig mye mer enn besteforeldrene mine gjorde. Mamma sa tidligere i sommer at hun kunne egentlig tenkt seg å ta med storebror på tur, men at hun ikke turte, og det skjønner jeg, de er jo ganske gammel, og pappa sliter med stråleskader, så det å ta med en 14 åring er mye ansvar dersom det skjer noe. Og som jeg sa til henne; dere reiser utenom skoleferie så det er uansett ikke aktuelt å ta han ut av skolen for å reise til syden. Jeg tror hun syns det var et bra svar, og det tok bort den dårlige samvittigheten. De hadde det eldste barnebarnet med på noen turer, men det var enten på besøk til meg(bodde en annen plass da) eller på mammas hjemtrakter. De var yngre da, og hadde bare ett barnebarn, og pappa var ikke blitt syk da.

Jeg skulle heller ønske meg at tante og onkel stilte mer opp, men det er like mye min feil som demmes, jeg er ingenting flink til å spørre.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat