Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-19, 10:36   #16
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.813
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagens besteforeldre - egotrippere?

Jeg har ikke inntrykk av at besteforeldre nå jevnt over er mindre engasjert enn i generasjoner før oss. Det er klart at noen er egoister som kjører eget løp, men det kan man fint finne i foreldregruppen også.

Jeg synes derimot at bare på de 17 årene vi har hatt barn, har småbarnsforeldre fått større forventninger til hjelp og støtte. At en del ikke ønsker "bare" besteforeldrekos, men hjelp til ting som jeg synes ligger i foreldrerollen. Hyppig henting i barnehage, hjelp med legging, hjelp med å avvikle bursdagsfeiringer og julefeiring. Og så i tillegg besteforeldrebiten, med overnatting i helger og ferier på toppen.

Jeg synes også en del småbarnsforeldre velger jobber, hobbyer og legger seg til vaner som krever mye av familie og nettverk.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat